Veturitalli.Net

Suomalainen pienoisrautatiefoorumi
Tänään on 06.09.2010 05:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kokemuksia puutarharautatiestä eli G skaalan junista?
ViestiLähetetty: 20.01.2008 22:47 
Kesään on vielä aikaa, mutta pienoisrautateiden suurin, eli G-skaala kiinnostaa (jälleen kerran…). Nyt olisi puutarha ja aikaakin rakentaa. Ulkomaisien myyjen saitteja on jo kymmeniä suosikkikansiossa, mutta kiinnostaisi kuulla suomalaisten alan harrastajien kommentteja ja kokemuksia, tyyllin "toimiiko homma Suomen keleissä ja tietysti suosituksia ulkomaisista ostospaikoista (hinta/laatusuhde, edullisimmat postimaksut, toimitus jne.).
Ja ai niin...Miten Bachmann (1:20:3) ja LGB (1:22:5) sopivat yhteen?

Viestin otsikko: Re: Kokemuksia puutarharautatiestä eli G skaalan junista?
ViestiLähetetty: 07.04.2010 11:59 
Poissa
Matkustaja

vähän samalla asialla, iteltä löytyy märklin 1 mittakaavan ratasoikio kaluston kanssa tällä hetkellä,kokeiltu on että toimii moitteettomasti. sen muistan että oliko se näin että märklinin kalusto käy esmes bachmannin ja lgb radalle mutta päinvastoin ei, märklinin kisko on matalanpaa kuin muiden joten pyörästö kolkottaa pölkkyjen päällä märklin radassa. olenkin ite vähän katsellut noita halvenpia valmistajia tuohon kiskotus hommaan jos sen teen tuonne ulos. mutta odotellessa täytyy paneutua tuohon H0 radan tekoon ja unelmoimaan siitä 1/8 scaalasta tuohon pihalle.

Profiili  

ViestiLähetetty: 12.05.2010 21:13 
Poissa
Ratavartija

Minua himottaisi 1/6 skaala. Onko mitään mieltä? Siinä ilmeisesti joutuisi tekemään kuta kuinkin kaiken itse, valmiina ei taida olla paljoakaan tarjolla. Saako 1/8 roinaa kuinka edullisesti?

Profiili  

ViestiLähetetty: 18.05.2010 10:43 
Poissa
Matkustaja

Jarko Häkkinen kirjoitti:
Minua himottaisi 1/6 skaala. Onko mitään mieltä? Siinä ilmeisesti joutuisi tekemään kuta kuinkin kaiken itse, valmiina ei taida olla paljoakaan tarjolla. Saako 1/8 roinaa kuinka edullisesti?

Itse kysymykseen en osaa sanoa mitään. Mutta yleinen puutarharatojen raideleveys 184 mm on 1/6 mittakaavassa aika lähellä metriä, tarkkaan ottaen 1104 mm. Eli jos kapearaiteinen kiinnostaa, niin siinä olisi yksi laaja valikoima esikuvia.

Profiili  

ViestiLähetetty: 15.08.2010 22:47 
Poissa
Lämmittäjä

Tuommonen ympärivuotinen rata pihalla aiheuttaa ongelmia,mikäli perustukset ovat hieman retuperällä.Routiiko vai ei?Hieman perehtymällä talorakennukseen saa tuonkin radan onnistumaan.Salaojitus ja routaeristys kuntoon hiemankin kosteammalla alustalla,ennen radan perustuksia.
JEP???

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]